[www.norhage.no](https://www.norhage.no/) levert av Tehi AS, organisasjonsnummer 911648032, Postboks 195, 4350 Klepp. Informasjon og bilder på nettstedet er eid av selskapet eller partner og kan ikke kopieres uten tillatelse.

Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer fra nettbutikken til forbrukere og ved nettbutikk salg. Kundens ordrebekreftelse/bestilling utgjør sammen med disse betingelser det samlede avtalegrunnlaget for handelen.

Salg til forbrukere er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven og angrerettsloven.

Vi er ansvarlig for transaksjoner via evt. betalingskort gjennom nettsiden.

All reklamasjon på skade på forsendelse må meldes direkte av kunden til transportøren innen 7 dager etter at forsendelsen er mottatt! Dette er svært viktig, fordi fraktselskapene kategorisk avviser krav som innkommer etter 7 dager. TEHI AS sin erstatningsplikt for skadet forsending opphører derfor etter 7 dager dersom melding ikke er gitt til transportør. Fraktselskapene aksepterer kun at mottager av varene fremlegger skademeldingen, dette kan derfor ikke TEHI AS gjøre på vegne av kunden.

Dersom det mangler noe i mottatt forsendelse sender vi de manglende delene med servicepakke i posten. TEHI AS kan desverre ikke påta seg økonomisk ansvar for ventetid eller utgifter til 3. person som montører etc.

Priser 
Prisene inkluderer 25% moms. I handlevogna ser du totalprisen inkludert alle avgifter som moms, frakt og betaling.
Dersom momsen, skatter eller andre avgifter endres vil våre priser endres tilsvarende.

 Betaling

Betaling skjer ved den valgte betalings i kassa. Betalingsmåten levert av Svea Finans sammen med partnere.

  • Kortbetaling

Kortbetaling akseptert av Visa, MasterCard og Maestro. Fakturering av kredittkortet ditt blir gjort direkte.

  • Vipps

Betaling med VIPPS gjort gjennom mobilnummer og verifisering av mobilbank ID.

  • Pris

En fakturaavgift kan tilkomme på faktura med 14 dagers forfall. Normalt tilbys delbetaling over 3, 6, 12 eller 24 måneder spesifisert i henhold til kjøpesum.

Frakt

En frakt kostnade vil bli lagt til alle bestillinger.

Vennligst merk at produktene våre ankommer direkte fra våre varehus i Norge, Sverige og Litauen. Alle totalpriser i handlekurven inkluderer MVA, skatt og frakt. Fraktpriser varierer avhengig av pakkedimensjoner og leveringsadresse. Leveringstid 3-25 dager. Du kan kontakte oss før bestilling for ytterligere informasjon om leveringstid for et bestemt produkt. Dersom leveringsadressen er på en øy, begrenses levering til bakkeplan på kai. Videre frakt må kunden selv sørge for.

NB! Det er levering til Trondheim og nordover ca. én gang i måneden.


Bestilling

Alle bestillinger betraktes som bindende. Du mottar en ordrebekreftelse på e-mail med all informasjon. I tillegg mottar du en e-mail med informasjon etterhvert som ordren behandles hos oss.

Dine angre- og returrettigheter angrerett

Ingen handel er avsluttet før du har sett og godkjent varen. Skulle du angre et kjøp melder du dette til via e-mail eller sender du varen tilbake i komplett produktemballasje innen 14 dager fra dagen du mottar varene (angrefrist) og vedlegger med dokumentert forklaring til grunnen du leverer tilbake varen. Du velger selv om du vil ha en annen vare eller pengene tilbake. Vi gjør oppmerksom på at angrefristen utvides til 3 måneder dersom returforklarings dokument ikke følger varen.
Betingelsen for retur er at varen ikke har vært i bruk og at den kan selges som ny. Alle merkelapper skal henge på og originalemballasjen må også legges ved.
Du kan returnere en vare uten å oppgi grunn for dette, men det er et ønske at du beskriver returårsak på returskjemaet.
OBS ! 
*Leveringskostnader vil ikke bli refundert.
*Polykarbonat, glass og andre gjenstander som kuttes etter kundens ønsker kan ikke returneres, siden dette er varer vi ikke kan selge til andre.
*Andre gjenstander laget på bestilling fra kunden kan heller ikke returneres, med mindre de er skadet eller ikke laget som bestilt.
Hvis du bruker din angrerett og returnerer varen(e) som postpakke eller brev betaler du selv for returkostnadene. Du står selv for transportrisikoen. Fyll ut returforklarings dokument og skriv hva du returnerer. Når vi har fått tilbake varen(e) i skadefri tilstand, betaler vi tilbake beløpet du har betalt innen 30 dager. Oppgi ditt bank- eller postgirokontonummer på returskjemaet, så har du pengene raskt på din konto, ellers sendes pengene på et vanlig utbetalingskort.

Angrerett

For dine innkjøp gjelder en angrerett på 14 dager. I denne perioden har du en angrerett som innebærer at du har mulighet til å, uten noen forpliktelser fra din side og bortsett fra
transportkostnadene, sende tilbake de varene du har mottatt.
Du skal i så fall sende tilbake varene uskadede og ubrukte.
Avgiftene er de samme uansett hvor mange varer du har kjøpt. Gjelder det en brukt vare, kontakt oss via kontaktskjemaet. Ved en eventuell tvist kan du henvende deg til Forbrukerrådet eller det lokale forbrukerkontoret for å få hjelp. Les også avsnittet om dine returrettigheter.

Force majeure 

Skulle det oppstå en situasjon som gjør det umulig for oss å oppfylle sine forpliktelser i denne avtalen, og som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer. Som Force Majeure egnes eksempelvis lovendring, arbeidskonflikt, streik, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke råder over, slik som krig, opprør, brann, eksplosjon eller inngrep fra offentlige myndigheter. Det samme gjelder ved plutselig endring av krav til merking av produkter, varseltekster, salgsforbud eller beslutning fra myndigheter som påvirker markedet og produkter i negativ retning eller unormal nedgang i markedet.

Opplysninger gitt i nettbutikken

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.

Garanti og krav

Når du mottar din bestilling må du alltid gå gjennom hele forsendingen for å sjekke om det mangler noen deler og ødelagte deler. Vi vil kun dekke kostnadene til 1. forsending til å erstatte manglende og eller ødelagte deler. Derfor må du være sikker på at du har sjekket alt før du kontakter garanti avdelingen.

Tehi AS følger to-års garanti, herunder forbrukerlover og regler i hvert land som Tehi AS er representert. I den grad ansvaret under forbrukerlover kan begrenses, er den enste mulighet til at Tehi AS vil evaluere utskiftning eller reparasjon av produktene.

Tehi AS garanti gjelder normal bruk av produktet, normal slitasje og elde forventes, i samsvar med skriftlige veiledninger eller manualer, om noen, som følger med produktet (enten i skriftlig eller gjennom hyperlenke til slike instruksjoner/manual). Tehi AS garanti gjelder ikke skader fra uhell, misbruk, utsatt for dårlige værforhold eller modifisering av Produktet.

Avhengig av konkrete situasjoner og om kravet er berettiget, vil Tehi AS garantien dekke enten reparasjon av produktet, bytte til nytt produkt, refusjon av pengene eller pris reduksjon.

I situasjoner der Tehi AS garantien ikke gjelder, som skader påført av vær forhold, kan den hende innbo forsikringen dekker det. Vi anbefaler derfor at du kontakter ditt forsikrings selskap for å sjekke om produktene dekkes av innboforsikringen.

 Skadede varer og reklamasjonsrett

Når du mottar din ordre, er det viktig å sjekke varene for skader eller feil. Skulle varen være skadet eller ødelagt, kan du kontakte oss via info@norhage.no for videre instruksjoner.

Du har to års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov.